Bind VI (tiden fra 1905 til 1940):

Kapittel 2  «Onsøy-kysten – lang og vakker, men farlig»

Side 89      I bildeteksten her står det at Olava, datter til sjøkaptein Olaus Hansen Rød, var gift med misjonsprest Nils Kolberg. Det riktige er at hun var gift med organist Paul Nilsen Kolberg (1859-1939), og de to ble foreldre til senere misjonsprest Nils Olaus Kolberg (1891-1989).

Kapittel 4 (En annen krig – smuglertiden):

Side 144    Midt på siden er nevnt direktør Einar Pettersen. Korrekt etternavn skal være Petterson. Det samme gjelder hans navn nevnt i personregisteret i Bind VII, side 426.

Kapittel 7, «Fra vannvei til landevei»

Side 270     I rammesak til høyre, med overskriften «Veirett i 1930», er det nederst en note som henviser til Arbeiderbladet. Det er feil, korrekt note skal vise til forliksdokumentet i Statsarkivet, slik: SAO, Onsøy sorenskriveri, G/Ga/Gaa/L0064: Pantebok nr. I 64, 1930-1930, s. 46.

Kapittel 10 (Et rikere forenings- og kulturliv):

Side 384    I bildeteksten her står det at bildet av Gresvikmusikken var utlånt av Benthe Kolberg Jansson. Det er feil, men hvem som lånte ut bildet i dette tilfellet er uklart. Bildet fantes imidlertid i mange hjem på Gressvik, og dette ble avfotografert til boken av Erik Wiggo Larsen.

Kapittel 12 «På vakt for nøytraliteten»

Side 506     I bildeteksten øverst på siden fra en busstur på 1930-tallet, står det at det er «busseier Harald Karlsen som har kroket seg sammen, til høyre». Det er imidlertid hans sønn, Herlov Karlsen, som er avbildet.

Bind VII (tiden fra 1940 til 1994):

Kapittel 3 «Krigsliv; matauk, motstand og flukt»

Side 162     Under avsnittet «Lang rotur til Strømstad» står det at Ragnar Dahle ble tilropt fra Bastevikfjellet av «sin eldste bror». Det skulle stått «en av sine eldre brødre, den 22 år gamle Haakon Frederik Dahle.»

Kapittel 6 «Bildeglimt fra etterkrigstiden»

Side 231     I bildeteksten til venstre er kunstmaleren som laget fondveggen på Rådhuset i Oslo kalt Einar. Det skulle selvsagt stå Henrik Sørensen.

Bilag og register; personregisteret):

Side 428    I personregisteret under Solberg, Marit, og Solberg, Thor, er det henvist til Bind VI for begge. Det skal være Bind VII.

Side 429    I personregisteret her står det Utne, Jens Fredrik. Det skal være Utne, Jens Henrik, slik det også står i bildeteksten på side 479 i Bind VII.